Monday, April 16, 2007

SIANG TIDAK MAMPU MENCELIKKAN MATA

SIANG TIDAK MAMPU MENCELIKKAN MATA

Sehari tidak mengadap komputer menaip baris kata daripada alam rasa membuatkan aku menjadi gundah seketika.

Hari Senayan aku baru melewati kerja 12 jam. Terlalu letih rasanya. Nak mengadap monitor pun tak sanggup. Tidur aje. Menyelesaikan tugas harian. Menghantar dan mengambil anak sekolah.
Selasa, seperti biasa. Rutin harian. Baca buku. Kerja malam. Menulis satu dua baris ayat tak tahu lagi mahu menyambungnya.

Rabu, seperti yang termaklum. Sudah selesai mengambil anak di sekolah aku pergi ke pekan.
Apa yang di cari entlah. Lepas tu aku pergi mesyuarat Kesatuan Sekerja tempat aku bertugas.

Khamis, aku terpaksa menaip borang maklum balas tentang PH. Di mana pihak majikan mahu Kesatuan Sekerja mencari maklum balas perkerja dan memilih satu hari PH dari tiga PH. Hari Buruh, Hari Agung dan Hari Kemerdekaan.
Jumaat, aku kerja juga. Sepatutnya aku cuti.

Sabtu, aku pergi ke majlis Diskusi Novel anjuran LEPAS PK dengan kerjasama Dewan Bahasa Wilayah Utara dan PPDKK. Aku tidak mampu menanti sehingga selesai. Almaklumlah malam nanti kena kerja balik. Dah tidak tidur lagi. Apa nak diucapkan cuti bagi pekerja malam dibekukan kecuali kecemasan dan cuti sakit
Maafkan aku Kak Nor dan Cikgu Rashid. Namun sekerdil waktu itu, aku dapat bertemu juga dengan Cikgu Azizi Haji Abdullah, Dr. Talib Samat, Puan Khariyah DBP Wilayah Utara dan lain-lain lagi.

Ahad, aku lena diperbaringan. Niat ada nak pergi ke Jelapang bertemu dengan kawan-kawan lama di KARYAWAN PK. Tapi terbatas. Aku tidak sanggup pergi tanpa kekuatan. Maafkan juga Tuan Haji Zabidin Haji Ismail, On Abdullah, Tuan Haji Sabri dan lain-lain.

No comments: